Přihlášení

Cesta do světa značky Rolex

Hans Wilsdorf byl pevně přesvědčen o schopnosti jedince inovovat a snažit se o co nejlepší výsledek.

Publikováno 9.4.2024
Image from library
Image from library
Téměr 120 let od vytvoření značky je filosofie jejího zakladatele živější než kdy dřív, ať už jde o výrobu hodinek Rolex nebo o závazky firmy po celém světě.

„ODPOR, S NÍMŽ JSEM SE SETKAL, SE ZDÁL NEPŘEKONATELNÝ.“

Být co nejlepší

Od chvíle, kdy se začal psát příběh Rolexu, je pro značku typická snaha o dokonalost a ambice posouvat hranice.
Image from library
Image from library
Na začátku 20. století stál londýnský visionářský podnikatel na prahu úspěchu. Jeho cíl? Představit hodinářskému světu do té doby neznámé jméno na ciferníku: Rolex. Toto nové jméno, vymyšlené v roce 1908, se během několika desetiletí stalo synonymem jedné z nejrespektovanějších hodinářských značek. Hans Wilsdorf ve svých memoárech vzpomíná na začátky podniku, kdy se odpor, kterému čelil, zdál nepřekonatelný.
Image from library
Image from library
Wilsdorf začínal velmi skromně, ale měl některé nedocenitelné kvality: vizi, houževnatost a neuvěřitelnou schopnost zakousnout se do práce. Ve dvanácti letech osiřel a překážky překonával jen díky své odhodlanosti. Hans Wilsdorf vymyslel první vodotěsné náramkové hodinky se samonátahem a věčným rotorem: tyto hodinky se staly měřítkem kvality a prestiže.
Image from library
Image from library
„Příliš složité, příliš křehké, špatně vymyšlené“ – náramkové hodinky se setkaly se skepticismem. Nicméně Hans Wilsdorf se držel svého přesvědčení a podařilo se mu dosáhnout smělého cíle udělat z hodinek Rolex Oyster Perpetual archetyp vodotěsné časomíry: přesné, robustní a schopné vydržet za všech okolností.
Wilsdorf ale nebyl jen vizionář, který hodinkám Rolex vetknul do vínku jejich základní technické a estetické vlastnosti. Jeho neustálá snaha o dokonalost šla ruku v ruce se štědrostí a neotřesitelnou vírou v lidský potenciál.
Image from library
Image from library

Expertíza na jednom místě

Jakožto jednotná a nezávislá společnost Rolex disponuje výrobními zdroji, které zahrnují širokou škálu dovedností a znalostí. Hodináři, inženýři, designéři a další odborníci úzce spolupracují od návrhu hodinek po jejich výrobu.

  Firemní kultura Rolexu je založená především na lidských hodnotách, které kladou expertízu a měkké dovednosti do středu veškerých aktivit podniku.
V Rolexu se potkávají mnohé profese, které ožívají prostřednictvím zaměstnanců, kteří jsou odborníky ve svém oboru. Podnik má plnou kontrolu nad zásadními komponenty, od lití zlatých slitin po obrábění, dokončování a sestavování strojku, pouzdra, ciferníku a tahu, i osazování drahými kameny. Know-how Rolexu je díky výjimečné síti poprodejních servisních služeb dostupné po celém světě.
Image from library
Image from library
Aby odborné znalosti značky zůstaly zachována i v budoucnosti, má Rolex své vlastní jedinečné Výukové centrum, jehož cílem je posilovat excelenci a rozvoj zaměstnanců. V tomto ženevském centru se školí zaměstnanci a vzdělávají učedníci. Podnik se snaží předat mladším generacím hrdost na své dovednosti a mistrovsky zvládnuté znalosti.
Image from library
Image from library

Hodinky jako žádné jiné

Kolekce Oyster Perpetual byly vystavěna na úspěchu původního modelu Oyster, který si Rolex nechal patentovat a uvedl ho na trh v roce 1926.
Jakožto první vodotěsné náramkové hodinky sehrály průkopnickou roli v rozvoji moderních časomír.
V průběhu let byl model Oyster mnohokrát inovován. Mezi inovacemi byl např. samonátah fungující díky perpetuálnímu rotoru (1931). Jednotlivé inovace definovaly identitu modelů v kolekci a díky nim se značka Rolex stala pověstná svou excelencí, jejímiž základními kameny jsou přesnost a spolehlivost časomír.
Image from library
Image from library
Model Oyster se postupně vyvinul v ucelenou kolekci hodinek, které nabízejí nové funkce a inovativní technologie. Všechny modely mají společné základní rysy a silnou vizuální identitu. Kolekce dnes čítá dvanáct řad rozdělených do dvou kategorií: klasické hodinky jako jsou například Datejust a Day-Date, a profesionální hodinky, jako je například model Explorer a GMT-Master II.

Jakožto průkopník na poli náramkových hodinek stála značka Rolex u počátku mnoha inovací v hodinářském průmyslu a během své existence si nechala zapsat na 500 patentů.
Image from library
Image from library